FIICA PIERDUTĂ A FERICIRII de GELING YAN recenzie




Am cumpărat și citit Fiica pierdută a fericirii fără să citesc vreo recenzie sau măcar descrierea de pe spate. Mă așteptam la o carte lejeră, cu o poveste de iubire clișeică, dintre o chinezoaică și un american, poate între adolescenți... ideea e ca m-am gândit la orice altceva, nu am fost nici măcar pe aproape. Am găsit o poveste plină de suferință și nu mă refer la suferința unei singure persoane, ci la suferința unei întregi națiuni, în perioada isteriei anti-chineze.

Autoarea scoate în evidență viața grea și umilințele suportate de imigranții chinezi din anii 1860, însistând pe chinurile prostituatelor. 

Fusang nu era o prostituată tipică. Pe ea nu o vânduseră părinții și nici nu luase hotărârea aceasta de bună voie. 
Ea a fost fiica unei familii nici prea bogată, nici prea săracă. Mirele ei a fost stabilit dinainte să se nască și nunta a avut loc în lipsa lui,  deoarece era plecat peste ocean pentru a își întreține familia.

În una din zile, fata a fost păcălită și urcată pe un vas ce a dus-o spre iadul său. 

Fusang și-a acceptat ușor soarta și a învățat să trăiască în acele condiții, degajându-se de ceea ce i se întâmpla. A fost martoră la lucruri oribile și a suportat adevărate chinuri. Fusang își primea clienții și îi uita cu aceeași ușurință.

Un lucru deloc neobișnuit în acea perioadă, era ca băieții tineri să își cheltuie banii de mâncare în locurile acelea. Chris nu făcea excepție. Deși avea doar 12 ani, făcuse o pasiune pentru Fusang. Deși banii oferiți îi dădeau ocazia să facă orice în acea cameră,  el se mulțumea să o privească sau să îi atingă faimoasele tălpi de 10 cm.

Deși era doar un copil, Chris are o mare impact în viața acestei chinezoaice, fiind acolo atunci când părea să nu mai aibă nicio șansă de scăpare.

Prin această carte, am simțit alături de acei oameni, ce înseamnă ura și discriminarea rasială, am văzut oameni schingiuiți, femei violate și omorâte din aceaste cauze. Este o carte dură, plină de nedreptate, dar și de resemnare. O recomand!

Etichete: , , , ,